SHAKLEE EFFECT

SHAKLEE EFFECT

Monday, 6 October 2014

DETOX DARAH USUS DAN HATI SEKALIGUS 3in1 -Dengan Alfalfa



                                                           

                             ALFALFA COMPLEX



FUNGSI UTAMA

Alfalfa adalah tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayur-sayuran.Ia telah di gunakan oleh manusia semenjak 2500 tahun yang lalu . Antara manfaat utama Alfalfa Complex ialah:

  • Mencuci hati,darah dan usus .ia adalah makanan yang sangat berakali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid,meghilangkan toksin dari  badan,membersihkan hati,kolon,darah
  • Melawan alahan –memperbaiki keadaankulit dan hidung sensitive,kurap,bau badandan ulat air.
  • Baik untuk system penghadaman
  • Melawan tumor
  • Melegakan keletihan
  • Mencegah/merawat artritis





*Produk ini berbeza sungguh .Bukan sahaja boleh mencuci usus sekaligus boleh  mencuci hati dan darah.
                   POWER untuk DETOX!

SUMBER MAKANAN
    Alfalfa kaya dengan protin,asid amino,klorofil,serat,15 zat galian,10 vitamin,8 enzim dan fitokimia. 
        
    10 biji Alfalfa menyamai  segelas susu.
    Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa

PERBEZAAN SHAKLEE

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya di bangukan oleh  Dr Shaklee pada tahun 1950an.

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa)secara organic di California yang bebas dari petisid,herbasid dan menggunakan bahan baja kompos /bebas kimia.
Akar pokoknya tumbuh sedalam 20-60 kaki ke dasar bumi. Seperti yang semua tahu, semakin dalam ke bawah tanah, semakin banyak nutrient dan mineral yang terdapat di dalamnya. Maka, akar pokok Alfalfa dikenali sebagai "Nature's Miners" yang menyerap segala nutrient di dasar bumi dan menyimpannya di dalam daun Alfalfa. Jadi, daun Alfalfa adalah ibarat stor penyimpanan nutrient

Alfalfa juga di kenali sebagai “Raja segala tumbuhan “
Meddicaga sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa.Tumbuhan ini mengambil masa sekurang kurangnya 2 tahun untuk membesar
Daunnya hanya di tuai apabila telah mencapai kematangan mutlak.Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan pelbagai nutrisi dan di keringkan menggunakan udara semulajadi .Manakala bahagian lain yang tidak penting di lupuskan.


Contoh gambar ladang alfalfa.Sumber google


                                                                      
SIAPA YANG PERLUKAN ALFALFA?

1)Mengalami masalah respirasi dan oral

Alergi hidung,asthma,nafas berbau,ulser mulut,sinusitis,hidung berdarah,perokok,sakit tekak,

2)Mengalami masalah sistem penghadaman ,hati,hempedu

Gastrik,ulser perut,pundi hempedu,masalah pencernaan,sembelit,hepatitis,fatty liver(hati berlemak),hemorrhoids(buasir),diarrhea,ketagih alcohol,

3)Mengalami masalah sistem peredaran darah

Anemia(kurang darah),kolesterol tinggi

4)Masalah metabolisma/saluran urinari

Diabetes,tahap gula rendah,gout,hipothyroidisma(perubahan mood,gelisah,resah,insomnia,hilang berat badan,cirit birit,jantung berdebar,berpeluh,intoleran pada panas,mata terbonjol,irritasi mata,lemah otot,haid sedikit atau tiada langsung),masalh ginjal dan pundi kencing,infeksi saluran urinary,batu karang,retensi air,berat badan berlebihan

5)Sistem saraf dan kesihatan mental

Depresi,kegelisahan,gila babi,kebas-kebas dan kekejangan kaki,letih&lesu,sklerosis berganda,

6)Masalah kulit dan rambut

Jerawat,cacar air,Psorisis,eczema,kulit kusam&kering,kelemumur,ulat air/infeksi kulat pada kulit,bau badan,

7)Masalah otot,tulang dan sendi

Arthritis,sakit badan ,sakit sendi,masalh kuku,osteoporosis/rapuh tulang,patah tulang,

8)Masalah kesihatan lelaki dan wanita

Antipenuaan,ketiadaan nafsu berahi,di dalam pantang,menyusukan anak,masalah keputihan,penyakit kelamin,

9)Kesihatan kanak-kanak

Sembelit,demam,sakit perut,cirit-birit,

10)Kanser dan tumor

Fibroid,kanser dan tumor


Banyak betul manfaat ALFALFA COMPLEX ni kan .Ini adalah “HOT SELLING “produk di Shaklee.

DOS YANG DI PERLUKAN

2kali sehari-10 biji setiap pengambilan –untuk kesihatan berpanjangan

3-4kali sehari -10 biji setiap pengambilan pencucian usus,mencuci darah ,melawan kanser

30-50 biji sehari untuk memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.


PANDUAN PEMILIHAN PRODUK

Di bawah adalah panduan untuk pemilihan sesuatu produk.Pastikan produk yang anda pilih adalah

1.Halal lagi suci.

2.Berdaftar dengan KKM.

3.100%kepuasan di jamin,keberkesanan produk di jamin.

4.Bebas dari bahan kimia.

5.Semulajadi yang organik.

6.Tiada pewarna.

7.Tiada lemak trans.

8.Tiada pemanis tiruan.

9.Tiada perisa tiruan.

10.Tidak menggunakan haiwan sebagai bahan ujian .
11.Produk yang sentiasa menjalankan ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin keselamatan dan ketulenan produk-bukan hanya masa untuk memohon sijil halal dan tiada pantauan lanjutan .

12.Produk yang terbukti di iktiraf antarabangsa keberkesanannya.

13.Pembungkusan yang bebas dari bahan kimia dan dakwat toksid.

14.Pilih pembungkusan yang menyenaraikan kandungan produk.

15.Pilih produk yang sentiasa mesra alam .

16.Pilih produk yang ada pengesahan dari pihak ketiga.

17.Pilih produk yang melalui kawalan yang sangat ketat.

18.Pilihlah produk yang banyak memenangi pengiktirafan dari pihak ketiga bukan sahaja dari segi produk tapi dari segi syarikat,sumbangan syarikat,pihak pengurusan ,pengurusan tertinggi.

“ALWAYS SAFE, ALWAYS WORK AND ALWAYS GREEN”


KELAINAN DAN KEUNIKAN PRODUK SHAKLEE BUKANLAH BERSANDARKAN KATA-KATA DAN TESTIMONI SAHAJA TETAPI KAMI MEMPUNYAI BUKTI YANG DI TERBITKAN LEBIH 100 KERTAS KERJA SAINTIFIK DAN 90 DARIPADANYA DISIARKAN DALAM JOURNAL ULASAN SELARAS.


TESTIMONI


Diri saya sendiri.


Menghidap asthma semenjak tahun 2008 dan tahun 2014 ini adalah yang paling teruk .Dalam sehari saya boleh diserang  sebanyak 4-5 kali.Kali pertama makan alfalfa Shaklee menakjubkan malam yang saya ambil itu hinggalah ke hari ini asthma saya terus sembuh.Begitu juga dengan alergik saya pada habuk,seafood,panas ,bersin-bersin Alhamdulillah sihat terus.Kesan secepat semalam sahaja ke atas saya.

Anak-anak saya .

Anak lelaki saya alergik macam saya jugak dan mengalami bersin-bersinwaktu pagi.Semenjak hari pertama pengambilan dia semakin sembuh alergik dan bersin-bersin tu.

Anak perempuan yang berumur 15tahun sakit perut semenjak berumur 5 tahun .Puas berubat klinik sana -sini termasuk berjumpa doktor pakar hanya memberitahu anak saya gastrik .Semenjak mengambil alfalfa beliau asyik membuang air besar selama beberapa hari dan sembuh sepenuhnya pada hari ketiga dan katanya perut dia semakin ringan dan rasa sangat selesa dan rasa sakit pun dah hilang.

Suami saya.

Mengalami masalah perut seperti gastrik dan pedih ulu hati,angin dan macam macam berkaitan sistem penghadaman .Dalam masa dua hari pengambilan terus selesa dan hilang semua masalah perut.Syukur Alhamdulillah .Masalah ini di hadapi sudah bertahun - tahun.

Jiran saya.

Makcik ni berumur 58 tahun dan sakit semenjak 8 tahun lepas.Semua penyakit adalah yang 3 serangkai tu dan berangkai rangkai lagi.Saya kasihan melihat dia kerana nak berjalan pun tak larat sangat kerana semua sendi sendi kaki tangan sakit.Saya pun bagi dia makan Alfalfa 10 biji dan Vitamin C 2 biji malam semalam 3/10/2014 dan pagi ini 4/10/14 dalam sekitar 10.30am saya bertanyakan khabar beliau,dengan muka yang berseri seri dia cakap dia dah boleh berjalan dan kaki dia dah tak sakit langsung,badan dia pun dah mengeluarkan peluh walaupun tak bersenam dan muka dia dah kemerah-merahan .Oh gembiranya hati saya dah tolong makcik tu sihat semula.

                         Sayangnya kami semua dengan SHAKLEE .
                                  ”We love u SHAKLEE”

Baca ni lagi confirm teruja klik sini

Happy Reading.
MLO

No comments:

Post a Comment