SHAKLEE EFFECT

SHAKLEE EFFECT

Tuesday 7 October 2014

PROSES DETOX DAN KESANNYA-article



JOM DETOX!!!

Detoksifikasi, atau detox, adalah proses membuang bahan-bahan toksik daripada badan. Diet yang mendakwa untuk mencapai detox penuh dalam beberapa hari telah wujud selama beberapa dekad, dan beberapa kaedah wujud. Walaupun tidak terbukti secara saintifik untuk menghilangkan toksin dari badan manusia, banyak orang  berasa lebih fokus dan bertenaga semasa dan selepas diet detox, kemungkinan besar kerana mengelakkan makanan diproses.





DETOX untuk short term dan long term sangat terkenal di kalangan orang yang amat mementingkan kesihatan dan kecantikan .




                                PART 1.DETOX SHORT TERM 

Detox Step 1 Version 2.jpg
1.Lakukan detox buah-buahan. Detoxes buah-buahan adalah cara yang baik untuk berpuasa tanpa kelaparan diri sendiri. Antara manfaat kesihatan yang lain, mendapatkan buah-buahan yang mencukupi boleh meningkatkan tahap tenaga anda, membantu menguruskan berat badan anda, dan juga mengurangkan kemungkinan strok.Anda boleh detox dengan memakan pelbagai buah-buahan yang berlainan dan oleh hanya makan satu jenis buah-buahan. Untuk hasil yang terbaik, memilih buah-buahan yang anda menikmati makan supaya anda tidak merasa seperti anda mengalami. Jangan melebihi 7 hari berturut-turut dalam diet buah-hanya. 

Makan buah-buahan sitrus. Buah-buahan ini mempunyai kuasa detoksifikasi yang paling tinggi, dan termasuk oren, tangerin, limau gedang, lemon dan limau. Anda boleh makan mereka sendiri atau menggabungkan mereka dengan buah-buahan lain. Sekali lagi, tidak melebihi 7 hari berturut-turut dalam diet buah-buahan sahaja yang. 
Cuba detox anggur. Anggur mengandungi resveratrol, yang boleh melindungi daripada kanser dan kencing manis, dan berpotensi mengelakkan pembekuan darah. [6] Ia juga merupakan sumber besar kalium dan Vitamin C. Makan apa-apa tetapi anggur (yang mana jenis yang anda suka) selama 3-5 hari.

Detox Step 2 Version 2.jpg



 2.Mengambil apa-apa tetapi cecair (air, teh, jus buah-buahan, jus sayur-sayuran, dan / atau protein shake) selama 2-3 hari. diet cecair boleh membantu melompat-mula kehilangan berat badan dengan menyekat pengambilan kalori, dan dipercayai untuk membersihkan anda badan toksin tertentu, walaupun tidak ada kajian yang kukuh untuk menyokong tuntutan ini.
Pastikan untuk memasukkan buah-buahan dan / atau jus sayur-sayuran dalam cecair cepat anda untuk memastikan bahawa tubuh anda mendapat khasiat yang sepatutnya. 
Jika matlamat anda adalah untuk menurunkan berat badan, maka anda perlu mengubah tabiat makan anda sekali cepat cecair adalah lebih, atau anda akan mendapat semua berat badan belakang. 


Detox Step 3 Version 2.jpg

3.Makan buah-buahan dan sayur-sayuran selama 7 hari. Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi vitamin, mineral, dan lain-lain nutrien badan anda memerlukan untuk kekal sihat. Pastikan anda makan gabungan pelbagai hasil untuk memastikan bahawa anda mendapat nutrien yang betul. Gunakan panduan berikut untuk menentukan apa yang perlu makan semasa puasa: 
Dapatkan serat dari kacang merah, kacang hitam, epal, kacang soya, beri biru, dan artichokes. 
Dapatkan kalium dari lobak merah, pisang, kacang lima, kentang putih, sayur-sayuran yang dimasak, dan kentang manis. 
Dapatkan Vitamin C dari buah kiwi, strawberi, kale, kubis bunga, tomato, oren, kubis Brussels, mangga, dan lada loceng.  
Dapatkan folat dari bayam yang dimasak, tembikai, asparagus, oren, dan kacang hitam bermata. 
Dapatkan lemak baik dari alpukat, buah zaitun, dan kelapa.


                      PART2 DETOX LONG TERM

Image:Detox Step 8 Version 2.jpg

1.Makan -makanan  organik tumbuh hasil dan daging. Hasil konvensional ditanam dengan baja kimia dan racun serangga sintetik, manakala hasil organik ditanam dengan baja semula jadi dan racun perosak.Daging organik mempunyai antibiotik yang jauh lebih kecil berbahaya, hormon pertumbuhan, dan ubat-ubatan yang diberi makan kepada haiwan di ladang konvensional.
Detox Step 4 Version 2.jpg



2.Minum air yang mencukupi. Mendapatkan air yang mencukupi adalah penting untuk kesihatan anda. Antara manfaat kesihatan yang lain, air membantu mengekalkan tahap cecair badan anda, yang membantu buah pinggang anda daripada toksin siram utama, urea darah nitrogen badan. 
Minum air lemon. Tambah lemon, oren atau limau nipis ke air anda sepanjang hari. Buah-buahan ini mengandungi asid sitrik, yang membantu badan anda mengurangkan lemak. Sambil menambah perisa kepada air anda boleh membuat ia lebih mudah untuk mendapatkan orang-orang 8 cawan setiap hari di! Berus gigi anda di antara waktu makan untuk mengelakkan hakisan asid daripada lemon.

Detox Step 10.jpg



3.Jauhi daripada alkohol. Penyelidikan telah mencadangkan bahawa alkohol boleh dikaitkan dengan bermulanya beberapa jenis kanser, termasuk kanser payudara di kalangan wanita.


Detox Step 11.jpg



4.Pengambilan gula yang berlebihan secara tetap boleh menyebabkan tahap gula dalam darah anda untuk spike, meletakkan anda pada risiko yang lebih tinggi untuk penyakit jantung, kencing manis, dan kanser tertentu dalam jangka masa panjang.Baca semua label pemakanan dan berhati-hati gula ditambah dalam roti, kuah salad, dan sos.

Detox Step 12.jpg



5.Limit anda terdedah kepada toksin berbahaya di udara. Ini termasuk karbon monoksida,radon,dan asbestos,semua yang boleh didapati di rumah-rumah. 
Karbon monoksida adalah bahan kimia yang boleh membawa maut tidak berbau yang dihasilkan dari relau, gril, dan enjin kereta. Kesan sampingan termasuk sakit kepala, pening, dan kelesuan.Pertimbangkan mendapatkan pengesan karbon monoksida di rumah anda, dan menjaga anda rumah dengan betul pengudaraan yang baik. 
Rumah-rumah dan bangunan hendaklah betul diuji untuk asbes dan radon.

Detox Step 6 Version 2.jpg



6. Meditate. Banyak agama dan falsafah menyarankan berpuasa sebagai satu cara untuk menumpukan minda dan membangunkan rasa damai. Semasa anda detoksifikasi badan anda, cuba untuk membebaskan diri anda dendam, marah, sedih, dan perasaan negatif yang lain.Gunakan masa yang anda biasanya akan menghabiskan makan atau menyediakan makanan untuk berfikir tentang matlamat dan cita-cita anda. Menyuling fikiran anda dalam jurnal.

Detox Step 7 Version 2.jpg


7.Jangan keterlaluan: Paling penting, mencari, program seimbang dicapai yang menggabungkan senaman harian dan perubahan kepada diet yang sihat, dengan, penyeliaan yang berkelayakan biasa. Ingat anda sedang cuba untuk menyediakan pentas bagi tabiat yang sihat - tidak lagi menekankan badan anda dengan perubahan pesat, melampau dan tidak mapan. 





Nota: Artikel ini tidak mengandungi maklumat mengenai bagaimana untuk menyahtoksik seseorang menjalani rawatan bagi ketagihan arak atau bahan penderaan. Detoxing daripada alkohol atau bahan keras lain, terutama benzodiazepine, sentiasa perlu dijalankan di bawah pengawasan seorang profesional perubatan.Source:Credit to Wikihow

Selain cara seperti di atas saya ingin berkongsi dengan anda cara yang paling mudah dan berkesan untuk detox adalah dengan pengambilan Alfalfa Complex.

Alfalfa Complex dari Shaklee ini adalah dari bahan-bahan organik,tiada bahan kimia,melalui proses dari penanaman hinggalah kepembungkusan yang amat ketat dan berkebolehan untuk detox darah,usus dan hati .

Jadi anda tidak perlu risau lagi keberkesanan detox anda.

Lagi best detox 3in1 klik sini

Happy Reading,
MLO





No comments:

Post a Comment